(צילום באדיבות pixabay)

כאבי גב מטרידים חלק גדול מהאוכלוסייה והם עלולים להופיע בגילאים שונים. מלבד מגבלה מטרידה בביצוע פעולות יום יומיות, הכאבים גם פוגעים באיכות החיים ובשגרה. מצד שני, יש דרכים טבעיות להקל על כאבי הגב ואפילו להעלים אותם לחלוטין. הנה כמה מהם:

שחייה
זו אחת הפעילויות הגופניות המומלצות ביותר עבור גברים ונשים שסובלים מכאבי גב. אפשר לשחות בבריכה או בים ולהשיג תועלת דומה, שנובעת מההתנגדות של המים ומהעובדה שלא מופעלים לחצים על עמוד השדרה. לא חייבים להיות שחיינים מקצועיים או מהירים במיוחד על מנת להקל על כאבי הגב. רק צריך לשמור על עקביות, לשחות פעמיים בשבוע לפחות ולהישאר עירניים לאיתותים של הגוף.

הליכה
הליכה פשוטה של 40 דקות פעמיים בשבוע תעשה פלאים לגב שלכם. בחרו מסלול הליכה נחמד ומעניין, גוונו את המסלולים וקחו איתכם מוזיקה או אוזניות לשיחה ארוכה בטלפון. לא משנה מה תעשו תוך כדי ההליכה, כל עוד תבצעו אותה עם נעליים מתאימות ועם מדרסים שתומכים בעקב, בשוק ובברכיים.

פיטבול
פיטבול הוא כדור מיוחד שבעזרתו ניתן לשפר את היציבה, לחזק את שרירי הליבה ולחטב את כל הגוף. הערך המוסף של אימון פיטבול הוא מניעת כאבי גב וכמובן בטן שטוחה. בעזרת הכדור אפשר לחטב גם את הזרועות, הישבן והירך האחורית וכך לדאוג לתמיכה מלאה סביב עמוד השדרה. אימונים מן הסוג הזה מוכיחים את עצמם בטווח הקצר והם מומלצים על ידי רופאים ואנשי מקצוע גם עבור מבוגרים ובני גיל הזהב.

ישיבה נכונה
מבלים את רוב שעות היום בישיבה על כיסא? ודאו שאתם עושים זאת בצורה נכונה. הצמידו את הגב התחתון למשענת, שמרו על זרועות ישרות והחזיקו את הברכיים בזווית של 90 מעלות. אל תתקרבו יותר מדי לשולחן, אך שמרו גם על מרחק שיאפשר לידיים שלכם להישאר פתוחות. חוץ מזה, שימו לב להבדלים בין ישיבה רגילה במשרד או מול המחשב לבין ישיבה ברכב. הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות, אך הקפידו לשמור על תנוחה יציבה שלא תעמיס על עמוד השדרה.

מזרן תומך
איכות השינה שלכם בלילה משפיעה באופן ישיר על רמת הריכוז, תחושת העייפות והביצועים בעבודה. יחד עם זאת, רבים מתעלמים מכך ולא מבינים למה הם מתעוררים בבוקר עם כאבי גב. הדרך הטבעית למנוע כאבים כאלה היא פשוט להחליף את המזרן. ודאו שאתם ישנים על מזרן אורטופדי תומך שמתאים לכם. ההתאמה נקבעת על פי מידות המזרן, סוג המשטח והריפוד. בחרו היטב את המזרן וזכרו שמדובר בהשקעה משתלמת לטווח ארוך.