Search
פעילות אירובית יכולה לסייע במאבק במחלת כבד שומני לא אלכוהולי

פעילות גופנית מתונה קשורה להפחתת שחיקה ולשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה בקרב העובדים

חוקרים בבית הספר לקינסיולוגיה של UM רצו להבין את הקשר בין פעילות גופנית לשחיקה במקום העבודה, אומר מישל מרנוס, דוקטורנט לשעבר שיועצו היה החוקר הראשי של המחקר, ווייון חן.

חן הוא פרופסור חבר למדעי האימון היישומי ומנהל המעבדה לפעילות גופנית ובריאות, שבה נערך המחקר. המחקר היה חלק מפרויקט מחקר גדול שהוביל Marenus ב-PAHL.

ההשלכות של המחקר משתרעות על דינמיקה של מקום העבודה כמו מעורבות בצוות, תחלופה, מורל ו"התופעה העדינה אך בעלת ההשפעה המכונה 'הפסקה שקטה'", כתבו החוקרים. המחקר שלהם לא בחן באופן ישיר את הפסקת הפסקה שקטה, מונח שנטבע לאחרונה כדי לתאר עובדים שהשקיעו את המאמץ המינימלי הנדרש בעבודה, אך אינם מתפטרים.

הגורם השורשי נחשב לשחיקה, המאופיינת בשלושה תסמינים עיקריים: עייפות קיצונית, תחושת ספק והתנתקות לעבודה ותחושות של חוסר התאמה וחוסר פרודוקטיביות.

החוקרים סקרו 520 עובדים במשרה מלאה לגבי הפעילות הגופנית שלהם ושחיקה במקום העבודה. הם חילקו את המדגם לקבוצות בעלות פעילות נמוכה, בינונית וגבוהה, ולאחר מכן בדקו את ההבדלים בין שלושת תת-הסולמות של מלאי השחיקה: תשישות רגשית, הישג אישי ודה-פרסונליזציה כדי להבין את הדרכים שבהן העובדים חשו שחיקה בעבודה.

בקרב המשתתפים, 23% דיווחו על פעילות נמוכה, 60% על פעילות מתונה ו-25% על רמות פעילות גבוהות.

"הממצאים מאירים את ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על תפיסת מקום העבודה ועל שביעות רצון אישית. העובדים מודעים לכך ששחיקה היא בעיה עצומה עבור כוח העבודה שלהם", אמר Marenus, כיום מדען מחקר ב-Personify Health וחבר סגל נוסף באוניברסיטת ג'ורג' מייסון.

הממצאים כוללים:

  • קבוצת הפעילות המתונה הייתה מותשת פחות מבחינה רגשית מאשר קבוצת הפעילות הנמוכה.
  • הקבוצה עם הפעילות הנמוכה חשה הישג אישי יותר מאשר הקבוצות הגבוהות והמתונות כאחד.
  • לא היה הבדל משמעותי בציוני הדה-פרסונליזציה (כאשר העובדים כבר לא רואים בלקוחות בני אדם) בין שלוש הקבוצות.
  • פעילות בעצימות גבוהה לא הפחיתה תשישות רגשית או הגברה את ההישג האישי יותר מפעילות מתונה.

"עובדים שחווים פעילות גופנית נמוכה עשויים להרגיש פחות מעורבים ומוטיבציה, להתנתק בהדרגה מתפקידיהם מבלי להתפטר רשמית, וכתוצאה מכך להפחתת הפרודוקטיביות ולחוסר התלהבות מהעבודה שלהם", אמר מחבר המחקר הראשון ברנדון אלבדרי, לשעבר עוזר מחקר ב-PAHL מעבדה שכיום מנתחת פתרונות לקוחות ב-Addepar.

העובדה שקבוצת הפעילות הגופנית בעצימות גבוהה לא ראתה יתרונות גדולים יותר מקבוצת הפעילות המתונה מאתגרת את הרעיון שיותר הוא טוב יותר, אומרים החוקרים.

אנחנו לא צריכים לעסוק בכמויות מטורפות של פעילות כדי לראות יתרונות. תחושת הלחץ לעשות זאת עלולה לגרום למעשה להשפעה שלילית".

מישל מרנוס

ההנחה עבור המעסיקים היא שקידום פעילות גופנית יכול להוביל לעובדים שמחים ובריאים יותר, כמו גם תחלופת עובדים נמוכה יותר, פרודוקטיביות גבוהה יותר והפחתת עלויות. מקומות לינה כמו שולחנות הליכה, מתקני אימון באתר, סובסידיות לחדר כושר ולוחות זמנים גמישים יכולים לעזור.

עובדים צריכים לזכור שהם לא צריכים פעילות גופנית בעצימות גבוהה כדי להרגיש טוב יותר – פעילויות מתונות כמו הליכה מהירה או רכיבה על אופניים יכולות להפחית את תסמיני השחיקה, אומרים החוקרים. עצימות הפעילות הגופנית חשובה מכיוון שפעילות מתונה היא בת קיימא יותר ויש לה פחות סיכון לפציעה.

"פעילות גופנית מתונה עד נמרצת (גם) מקדמת עלייה ברמת חלבון הנקראת גורם נוירוטרופי שמקורו במוח," אמר Marenus. "BDNF משפר דברים חשובים כמו בריאות המוח, תפקוד קוגניטיבי ובריאות נפשית. חלבון זה נשאר גבוה במוח אפילו לתקופה לאחר MVPA, מה שיכול להועיל לבריאות הכללית של אדם."

דילוג לתוכן