סוכרת נחשבת לאחת ממגפות השנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מגלים יום אחד בהיר שהם חולים בסוכרת מסוג 2. אם החולים בסוכרת נעורים חיים עם המחלה מגיל צעיר ולא רגילים למשהו אחר, עם סוכרת מסוג 2 הדבר נוחת במקרים רבים משום מקום (כמעט, אם בודקים ממש טוב אפשר וגם כדאי למצוא את הכתובת על הקיר עוד לפני) כך שצריך לשלב אותה איכשהו בתוך שגרת חיים עמוסה. איך מתמודדים עם מחלה התובענית? כמה טיפים איך לנהל את הסוכרת ולא לאפשר לה לנהל אתכם.

להצטרף לקהילה ולא להרגיש לבד

יש אנשים המעדיפים להישאר עם הסוכרת ולהסתדר בעצמם. הם עושים זאת בין היתר כדי לא לסמן את עצמם כחולי סוכרת. אז אל תישארו לבד. שיתוף בדברים שמטרידים אתכם, שמיעת נושאים שעלו אצל אחרים וקבלת טיפים מאנשים הנמצאים בתוך הדבר כבר תקופה יכולים רק לעזור. כמובן שיש לשים לב אילו טיפים אתם מאמצים או על איזה מידע אתם מסתמכים ולהתבסס רק על מקורות מהימנים. בכל מקרה לשיתוף והפיכה לחלק מקבוצה יש ערך לא רק מבחינה טכנית או פיזית אלא הדבר ייתן לכם הרבה כוח ותחושה שאתם לא לבד.

למצוא מתכונים כיפיים לתזונה בריאה

לתזונה יש חלק  חשוב מאוד בניהול הסוכרת וההתמודדות איתה. תזונה בריאה וטובה תיקח את הסוכרת לכיוון של איזון, הפחתה בחומרת המחלה ואפילו יכולה להביא לכך שתחלוף לגמרי. כדי להקפיד על אכילת מזונות בריאים, מזינים ומשביעים שלא יעלו את רמות הסוכר חפשו מתכונים כיפיים ומעניינים. אף אחד לא אוהב להרגיש בתוך מסגרת נוקשה. רבים רואים מה אסור להם לאכול במקום לראות מה מותר. בתוך המותר יש הרבה מאוד אפשרויות. קחו את אותם מזונות ועשו מהם שילובים מעניינים וארוחות מהנות וטעימות. השתמשו בהרבה עשבי תיבול, כך תוכלו להפחית מכמות המלח בלי להתפשר על הטעם.

להפוך את הבדיקות לבלתי מורגשות כמעט

אחד הדברים שלא קל לאמץ פתאום ביום אחד הוא המעקב שיש לבצע. המחלה מחייבת בדיקה וניטור רמות הסוכר מספר פעמים ביום. נכון, בהתחלה זה יכול לעשות כאב ראש אך אל תהיו קשים עם עצמכם. תנו לעצמכם את הזמן להתרגל. במשך הזמן בדיקת סוכר תהפוך להיות הרגל דומה לצחצוח שיניים ממש. בחרו את הדרך הנוחה לכם ביותר לבצע בדיקת סוכר ותקשיבו לעצמכם בעניין כדי שלא תדחו את העניין  עוד כמה דקות כל פעם עד שתדלגו על בדיקות. היום מלבד גלוקומטר עם הסטיק המפורסם ישנם גם מכשירים מתקדמים יותר שלא דורשים את הדקירה המציקה. בדקו ומצאו את הדרך הנוחה ביותר עבורכם לניטור רמת הסוכר כי כך תנהלו אתם את הסוכרת ולא להיפך.

פעילות גופנית – לא רק ספורט

פעילות גופנית חשובה מאוד לאורח חיים בריא לכולם אך עם סוכרת בפרט. מצאו לכם את הדרך שלכם לפעילות גופנית. יש היום המון אפשרויות, החל מחדר כושר דרך מתקני כושר בפארקים ועד שחיה, הליכה ועוד. אפשר לשלב בין כמה סוגי פעילות. בנוסף פעילות לא חייבת להיות דווקא ספורט. ניקיון של הבית הוא פעילות מצוינת. כך גם הליכה לסופר (אבל הליכה עד אליו, לא הליכה לאוטו…), משחקים עם הילדים או הנכדים. מה שחשוב הוא שפעילות והזזת הגוף יהיו אצלכם במודעות כל הזמן ובכל מקום בו אתם יכולים “להשחיל” עוד תנועה ופעילות, הדבר מומלץ ויעשה לכם טוב.

קרדיט תמונה: pixabay