Search
משקה אחד ביום עשוי להיות הגבול העליון החדש להנחיית אלכוהול בטוחה יותר

משקה אחד ביום עשוי להיות הגבול העליון החדש להנחיית אלכוהול בטוחה יותר

מודל חדש של סיכון חיים מאתגר את הרעיון ששתייה מתונה היא בטוחה מבחינה פיזיולוגית, ומראה שסיכון מוות ומחלות הקשורים לאלכוהול מתחילים לעלות ברמות שאמריקאים רבים עשויים לשקול שגרה.

קרדיט תמונה: נוצר עם OpenAI ChatGPT באמצעות נתונים מג'ורג' וחב', Journal of Studies on Alcohol and Drugs, 2026.

במחקר שפורסם לאחרונה ב- כתב עת למחקרים על אלכוהול וסמיםחוקרים העריכו מחדש את האמונה הרווחת כי שתייה מתונה בטוחה מבחינה פיזיולוגית על ידי חישוב סיכוני תמותה מוחלטים לכל החיים הקשורים לצריכת אלכוהול שבועית בארצות הברית. המחקר השתמש במודל מתמטי ספציפי לסיבה על מערכי נתונים ארציים כדי לחקור כיצד נפחי השתייה ודפוסי השתייה משפיעים על תמותה וסיכון לתחלואה ברמת האוכלוסייה.

תוצאות המחקר לא תמכו בטענות על אפקט מגן נטו משתייה מתונה בכך שלא הדגימו ראיות ליתרונות בריאותיים מגינים כלשהם, אפילו בספי צריכת אלכוהול נמוכים עד בינוניים. במקום זאת, הממצאים חשפו כי נפח השתייה ודפוסי השתייה בכל אירוע היו קשורים לעלייה בסיכונים בריאותיים מוחלטים, מה שגרם לכותבים להמליץ ​​להחמיר את ההנחיות הלאומיות ללא יותר ממשקה סטנדרטי אחד מדי יום עבור שתיינים בוגרים הנוכחיים.

סיכון אלכוהול ופערים בהנחיות

למרות היותו קשור סיבתי ליותר מ-200 מצבים בריאותיים ומוערך כאחראי ל-178,000 מקרי מוות מדי שנה, אלכוהול נצרך באופן נרחב בארצות הברית. בעוד שעשרות שנים של מחקר נועדו להבהיר את התוצאות הפיזיולוגיות ארוכות הטווח של שתייה תכופה, המרדף הזה התמודד היסטורית עם מחסומים גדולים.

ביקורות מצביעות על כך שמחקרי תמותה מסורתיים מכל הסיבות סובלים לעתים קרובות מ"הטיה של נגמלים חולים", כאשר שתיינים לשעבר שהפסיקו עקב בריאות לקויה מסווגים בצורה שגויה כנמנעים, מה שמוביל לפרשנות השגויה ששתייה קלה עשויה לשפר את הבריאות הפיזיולוגית.

באופן מדאיג, העדויות ממחקרים אלה היו ככל הנראה תרומה חשובה להנחיות פדרליות קודמות בנושא שתייה בטוחה. לָנוּ הנחיות פדרליות המשמשות להתיר עד שני משקאות יומיים לגברים, קו בסיס שראיות מודרניות מצביעות על כך עשוי להסוות סכנות בריאותיות משמעותיות לטווח ארוך.

מודל אלכוהול ספציפי לסיבה

המחקר הנוכחי נועד לטפל בפער הידע הזה ולהודיע ​​לעתיד לָנוּ הנחיות לצריכת אלכוהול לבריאות הציבור על ידי מיפוי סיכונים ספציפיים לכל החיים בכל הספקטרום של צרכני אלכוהול באוכלוסייה האמריקאית.

המחקר חישב עקומות סיכון אבסולוטיות על ידי יישום גישת מידול מרובת שיטות, גורם ספציפי המשלב תמותה ונתונים דמוגרפיים לטווח ארוך ממספר מקורות לאומיים, כולל המערכת הלאומית החיונית לסטטיסטיקה, 2022 לָנוּ סטטיסטיקת תמותה, ה לָנוּ לשכת מפקד האוכלוסין לנתונים דמוגרפיים, סקרי שימוש לאומיים באלכוהול, מערכות מעקב פציעה והערכות תחלואה מהמכון למדדי בריאות והערכה.

מכיוון שצריכת אלכוהול בסקרים לאומיים היא מדווחת עצמית, שכידוע תופסת רק 40-60% מצריכת האלכוהול והמכירות, המחקר העלה הילוך בממוצעי הסקר כדי להתאים ל-80% מנתוני המכירות למבוגרים לנפש, ובמיוחד מודל של צריכת אוכלוסייה באמצעות התפלגות גמא.

סיכונים יחסיים מטה-אנליטיים למצבים הקשורים בקשר סיבתי לאלכוהול נבחרו על ידי מומחים בתחום. שלא כמו מחקרים קודמים, סיכונים יחסיים אלה השתמשו בנמנעים לכל החיים כקבוצת ההתייחסות כדי למזער את הטיית הבחירה. נקודות הסיום העיקריות של המחקר כללו תמותה מוחלטת במהלך החיים, שנות חיים פוטנציאליות אבודות ושנות חיים מותאמות לנכות.

שתייה שבועית מעלה את הסיכון לתמותה

ניתוחי המחקר הוכיחו שצריכה נמוכה אינה מספקת השפעות בריאותיות מגוונות נטו מובהקות סטטיסטית, והדגישו שסיכון מוגבר לתמותה של אלכוהול במהלך החיים חצו את סף 1 ל-1,000 בקצת יותר מ-6.5 משקאות בשבוע לגברים ו-7.0 משקאות בשבוע לנקבות.

הניתוחים גילו סיכון לתמותה המיוחסת לאלכוהול לכל החיים העולה על 1 מכל 1,000 כאשר גברים צורכים מעל 6.5 משקאות בשבוע, ונשים צורכות מעל 7.0 משקאות בשבוע. באופן מדהים, נמצא שהסיכון הזה קופץ פי עשרה ל-1 ל-100 כאשר הצריכה השבועית של שני המינים עלתה על 8.5 משקאות סטנדרטיים בשבוע.

באופן מכריע, הממצאים הדגישו כי ב-14 משקאות בשבוע לגברים, הגבול העליון של ההמלצות הפדרליות לשעבר, הסיכון למוות שנגרם כתוצאה מאלכוהול מטפס ל-1 ל-25, הסתברות תמותה מוחלטת של 4%. הממצאים זיהו עוד שצריכת אלכוהול מוגברת משפיעה באופן לא פרופורציונלי על בריאות האישה. ב-14 משקאות בשבוע, הסיכון היחסי למוות משחמת כבד היה 2.10 עבור גברים, לעומת 5.38 עבור נשים.

לבסוף, נצפו דפוסי שתייה מדי פעם כמשנים באופן משמעותי את הסיכונים הבריאותיים ברמת האוכלוסייה. באופן ספציפי, הוכח כי צריכה של יותר משקה אחד בכל הזדמנות מחמירה את הסיכון לסרטן השד, פציעה הקשורה לשיכרון ומחלות לב וכלי דם (CVD).

הוכח כי שתייה מוגזמת מקזזת או הופכת כמה אסוציאציות קרדיווסקולריות מגוונות שדווחו אצל שתיינים מתונים ללא התקפי בולמוס. מבוגרים צעירים מתחת לגיל 40 מציגים פגיעות חריפה, כאשר רוב מקרי המוות המיוחסים לאלכוהול כתוצאה מתאונות דרכים, פציעות לא מכוונות אחרות ופציעות מכוונות.

הדרכת אלכוהול ובריאות הציבור

המחקר הנוכחי מוסיף לגוף הולך וגדל של עדויות אמפיריות המדגישות את התפקיד השלילי של אלכוהול על הפיזיולוגיה האנושית, תוך שימת דגש שצריכת אלכוהול, אפילו במתינות, קשורה לסיכון גבוה יותר לתמותה ותחלואה המיוחסת לאלכוהול לכל החיים, בהשוואה להתנזרות אמיתית.

כדי להתמודד עם הנטל הזה, הראיות תומכות בשינוי ההנחיות הפדרליות כדי להמליץ ​​לשתינים בוגרים הנוכחיים לצרוך לא יותר ממשקה סטנדרטי אחד ליום. כתוצאה מכך, המחברים דוגלים באמצעי בקרת אלכוהול הנתמכים על ידי הממשלה, הנחיות ברורות יותר לשתייה, אזהרות בריאות של מיכלים ובדיקות רפואיות שגרתיות כדי לנטרל את הנטל הגובר של תמותה שנתית הקשורה לאלכוהול ברחבי המדינה.

הורד את עותק ה-PDF שלך על ידי לחיצה כאן.

דילוג לתוכן