Search
Cleaning a mattress with a handheld vacuum cleaner to get rid of dust mites

כיצד לנקות את המזרן לעומק כדי להיפטר מאלרגיות: 7 טיפים וטריקים מוכחים

לא רק שאלרגיות הן לא רק קשות להתמודדות ביום, הן גם יכולות להשפיע על איכות השינה שלנו. בין אם זה נובע מספירת אבקנים גבוהה, הצטברות של קרדית אבק או נוכחות של קשקשים של חיות מחמד, האלרגנים הנפוצים הללו יכולים להתיישב על פני המזרון שלנו, ולהשאיר אותנו לנשום אותם פנימה כל הלילה. זה יכול לגרום למגוון של תסמינים כולל אף סתום, שיעול מתקתק, כמו גם החמרה בבעיות נשימה כמו אסטמה.

כבודקי מזרונים, אנו יודעים שהמזרון הטוב ביותר לסובלים מאלרגיה יהיה כזה בעל תכונות היפואלרגניות. עם זאת, אפילו מיטות מומחים אלו עלולות להיפגע מהשפעות של אלרגיות נפוצות אם הן לא מנקות באופן קבוע מספיק. המיטה שלך צריכה להוות מרחב למנוחה ורגיעה, ולא טריגר לתגובה אלרגית.

אם המזרן שלך עבר את המיטב שלו או שאתה מחפש אחד היפואלרגני חדש, פנה למרכז מכירת המזרנים שלנו ב-4 ביולי, שם ריכזנו את מיטב העסקאות המוקדמות. בינתיים, פירטנו את שבעת הטיפים המובילים לניקוי מזרונים שכל הסובלים מאלרגיות צריכים לדעת.

מהם אלרגנים ואיך הם מגיעים למזרון שלך?

וקטור של קרדית אבק אוכלת עור מת על מזרון מלוכלך

אבל ראשית, בואו נסתכל מה הם אלרגנים, איך הם משפיעים על השינה שלכם ומדוע הם הופכים את המזרן שלכם לבית שלהם. אלרגנים הם סוג של אנטיגן הגורם לתגובה אלרגית אצל אנשים מסוימים. אלרגנים אלו יכולים לנבוע ממספר דברים כולל אבקה, אבק, קשקשים של חיות מחמד או נבגי עובש.

עבור חלקם, הסימפטומים יכולים להיות בלתי מורגשים או קלים. עם זאת, תסמיני אלרגיה לתסמינים אחרים כוללים נזלת, התעטשות, שיעול, גירוד בעור ובעיניים וכן קלקול קיבה. לפי איגוד הריאות, תגובות אלרגיות לקרדית האבק יכולות לעורר התקפי אסטמה.

אז איך אלרגנים מגיעים למזרון שלך? אלרגיות נעות באוויר ומתמקמות על המזרון שלך. ניקוי קבוע יכול לעזור לשמור על רמות האלרגנים למטה, במיוחד בחודשי הקיץ כאשר רמות האבקה גבוהות.

ניקוי מזרונים לסובלים מאלרגיה: 7 טיפים וטריקים מוכחים

1. שאבו את המזרן באופן קבוע

אחת הדרכים המהירות והקלות ביותר להסיר אלרגנים מהמזרן שלך היא לשאוב את המזרן שלך באופן קבוע. שאיבת האבק תסיר אלרגנים שחדרו ישירות לתוך סיבי המיטה שלך. אתה לא צריך שואב אבק מיוחד בשביל זה, רק השואב הביתי הרגיל שלך יצליח.

אישה לובשת מכנסיים קצרים בצבע בז' שואבת את המזרן הלבן שלה כדי להיפטר מפשפש המיטה

עם זאת, שימוש בשואב אבק בעל מסנן HEPA (יעילות גבוהה של חלקיקי אוויר) יעשה הבדל גדול מכיוון שהוא לוכד את האלרגנים ומונע מהם להסתובב באוויר. כמו כן, השתמש באביזר הריפוד שלך כי זה היגייני יותר מאשר שימוש באותם אביזרים שהיו על הרצפות שלך וזה גם עובד טוב יותר כדי לשמור על איכות הבד על המיטה שלך.

כאשר שואבים את המזרן שלך תמיד עברו על פני השטח לפחות פעמיים כדי שלא תפספסו אף טלאי. אולי תרצה להשתמש בחיבור המקל כדי להיכנס ישר לפינה ולתפרים כאילו יש לך קרדית אבק, זה המקום שבו הם אוהבים להיות אורבים. אתה צריך לשאוב את המזרן שלך לפחות פעם בחודש, אבל ייתכן שיהיה לך קל יותר להתרגל לעשות זאת בכל פעם שאתה מחליף סדינים.

2. שטפו את המצעים מדי שבוע

לאיכות השינה הטובה ביותר, שאפו לשטוף את המצעים מדי שבוע. ללא כביסה רגילה, אלרגנים יכולים לפלס את דרכם עמוק לתוך שכבות המזרון שלך, שם יהיה קשה יותר להסיר אותם.

כאשר מכבסים את הסדינים שלך, עדיף לכבס אותם בטמפרטורה של 140ºF (60ºC). זוהי הנקודה המתוקה בטמפרטורה להרוג את כל החיידקים וקרדית האבק שעלולים להימצא. אם אתה מודאג לגבי שטיפת המצעים שלך בצורה הנכונה, עקוב אחר המדריך שלנו שלב אחר שלב על 7 הטעויות שיש להימנע מהן בעת ​​שטיפת מצעים לקבלת טיפים וטריקים נוספים.

3. אפשרו למזרן שלכם לנשום

מזרון Helix Midnight Luxe

אם אתה מתעורר בבוקר והדבר הראשון שאתה עושה הוא לסדר את המיטה שלך אז תפסיק. מחקרים מראים שבניית המיטה שלנו יכולה ליצור כר גידול לחיידקים. הסיבה לכך היא שהסדינים נועלים את הלחות שאיבדנו במהלך הלילה. אז זה מספק את התפאורה המושלמת עבור קרדית האבק לחיות ולהאכיל.

וזה נכון לגבי כשאתה מחליף את הסדינים שלך. במקום לשים סדינים חדשים מיד, השאר את המזרן שלך לנשום לזמן מה. פתחו את החלונות כדי לעזור לשפר את האוורור והשארו את התריסים פתוחים מכיוון שקרני ה-UV מאור היום יספקו חיטוי טבעי. אל תשכח לשאוב את המזרן שלך לאחר שתהיה מוכן להחזיר את הסדינים שלך כדי להסיר אבקה שאולי נכנסה פנימה בזמן שאיוורת את המזרן.

4. מפזרים סודה לשתייה

סודה לשתייה היא אחד מהפריטים הביתיים האהובים עלינו שתוכלו להשתמש בהם על המזרון שלכם. סודה לשתייה פועלת בכמה דרכים כדי לעזור לשמור על המזרן שלך נקי ורענן, מכיוון שהיא יכולה לספוג לחות ולהסיר ריח של כל ריחות שעלולים להסתובב סביבו. ושילוב סודה לשתייה בשגרת שאיבת המזרן שלך ייקח את תחזוקת המזרן שלך לרמה חדשה לגמרי.

סודה לשתייה היא גם נשק די טוב נגד כל קרדית האבק שעלולה להיות על המיטה שלך. קח קצת סודה לשתייה והוסף כמה טיפות של שמנים אתריים וערבב אותו. טיפ עליון אחד הוא להשתמש במסנן קמח כדי לפזר באופן שווה את הסודה לשתייה על פני המזרן שלך. השאר את זה לכמה שעות, אם כי, ככל שאתה משאיר את זה יותר טוב, ואז שואב אותו משם.

5. מניעת עובש על ידי ניקוי נזילות מיד

מזרונים מתחממים ולחים והלחות הזו יכולה להיות הסביבה המושלמת לצמיחת עובש, שהוא אלרגן נפוץ נוסף. לדעת איך לזהות עובש במזרן ולהתמודד איתו במהירות יכולה לעצור את התפשטות העובש ועלול לחסוך לך את הכסף של קניית מזרון חדש.

התמונה מציגה עובש שחור על מזרון לבן עם כפפות חד פעמיות כחולות

מניעת גידול עובש על המזרון שלך דורשת כמה גישות שונות. קודם כל, תמיד נקו מיד כל נשפך או תאונה. אם יש נוזל טרי על המיטה שלך, ספוג את זה ואז השתמש בתמיסת ניקוי פשוטה של ​​חלק אחד של מים, חלק אחד חומץ לבן וכמה טיפות של חומר ניקוי עדין. רססו את זה על האזור נגב עם מטלית לחה לאחר כ-30 דקות. לעולם אל תרטב מדי את המזרן ותמיד השאר את המזרן לייבוש מלא לפני השינה עליו.

שנית, אתה צריך לחזור לטיפ אחד ולשאוב אבק על בסיס קבוע. שאבו את כל אזור המזרן כולל הצדדים ומסביב לראש המיטה. זה יסיר כל נבגי עובש שמתחילים. לאחר שעשיתם זאת רוקנו את הוואקום לפח חיצוני ונקו את החלק הפנימי של השואב כדי לעצור את התפשטות התבנית.

6. נקו את המזרן בקיטור בתחילת כל עונה

ניקוי בקיטור הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לניקוי עמוק של המזרן שלך. הסובלים מאלרגיות צריכים לשאוף לנקות בקיטור את המזרן שלהם בתחילת כל עונה חדשה. ניקוי בקיטור משתמש בקיטור בטמפרטורה גבוהה כדי להיות מסוגל לפרק כל לכלוך, אלרגנים, עובש וחיידקים שעשו את דרכם לתוך המזרון שלך. ניקוי בקיטור הוא גם דרך טובה להיפטר מקרדית האבק ופשפש המיטה שכן אף אחד מהמזיקים אינו סובל חום גבוה. אתה יכול להשתמש בספינת קיטור ידנית או אם אין לך אחד כזה, אתה יכול אפילו לנקות את המזרן שלך בקיטור באמצעות מגהץ.

כדי לנקות בקיטור את המזרן שלך, הגדר את שואב הקיטור שלך לטמפרטורה גבוהה בין 212 ל-250 מעלות ואז נע לאט ובאופן שווה על פני השטח. החזק את ספינת הקיטור שלך בערך 2-3 אינץ' מעל המזרון שלך. נסו להימנע מפיצוצי אדים מכיוון שאתם רוצים לוודא שהמשטח לח, לא רטוב. אם אתה מוצא שהמזרון נרטב מדי, פשוט הרם את ספינת הקיטור למעלה קצת יותר. השאר תמיד את המזרן לייבוש מלא לפני שאתה מוסיף את המצעים בחזרה למיטה.

חשוב לא להשתמש במנקה אדים עם מזרוני קצף זיכרון, קצף זיכרון הוא נקבובי מאוד ורגיש מאוד לחום כך שתוכלו לגלות שבאמצעות שיטה זו תפרקו את המבנה של קצף הזיכרון ותפגעו בו.

7. צור ספריי אנטי אלרגניים

יד עם כפפות גומי כחולה מחזיקה בקבוק ספריי ניקוי מעל מזרון מלוכלך

לאחר ששאבת את המזרן שלך, תוכל לעזור להרחיק אבקה ואלרגנים אחרים על ידי ריסוס המשטח בתרסיס אנטי-אלרגני. כדי לעשות זאת פשוט תפסו בקבוק ריסוס נקי וערבבו חלק אחד של מים עם חלק אחד של אלכוהול. תנו לתערובת זו לנער ואז שפכו ערפול קל על פני המזרן שלכם.

אלכוהול המרחץ יכול לחטא ולהרוג אלרגנים, קרדית אבק ונבגי עובש במגע. הוא מתייבש במהירות כך שהמזרון שלך לא יישאר רטוב. אל תשתמש באלכוהול לשפשוף אם יש לך מיטת קצף זיכרון או לטקס מכיוון שהחומרים הללו רגישים מאוד לכימיקלים כמו אלכוהול. ולפני מריחת אלכוהול על המזרון, בצעו בדיקת טלאים באזור קטן כדי לוודא שהוא לא פוגע או משנה צבע בבד.

כיצד למנוע מאלרגנים לשבש את השינה שלך

בנוסף לניקוי עמוק של המזרון שלך באופן קבוע, ישנן מספר דרכים אחרות שבהן תוכל לעזור למנוע מאלרגנים לחדור למזרון ולהרוס את התרדמה שלך. הם כוללים:

  • מקלחת לפני השינה: אלרגנים נוטים להיצמד לבגדים ולשיער, כך שאם אתה נכנס למיטה אחרי יום של בילוי בחוץ, סביר להניח שאתה מעביר את האלרגנים האלה למזרן שלך.
  • הרחיקו חיות מחמד מחדר השינה: אם חיות המחמד והקשקשים שלהן גורמים לאלרגיות שלך, זה הזמן למנוע מהם לחלוק את המיטה שלך.
  • שמור על המזרן שלך מוגן: קל לשמור על המזרן שלך באזור נטול אלרגנים אם הוא מוגן כראוי. מגני המזרן הטובים ביותר יגנו על המזרן שלך מפני אלרגנים לא רצויים.
  • השקיעו במטהר אוויר: מטהרי האוויר הטובים ביותר יכולים לנקות את האוויר בבית שלך ולהסיר כל זיהום ואבקה שעלולים להיות מוטסים. לחלקם יש אפילו מסנני פחם שיכולים להשאיר את חדר השינה שלכם עם ריח סופר נקי ורענן. כשאתה מחפש מטהר אוויר בחר אחד עם מסנן HEPA.
דילוג לתוכן