Search
כיצד שאפתנות פוליטית לאומית יכולה לתדלק, או להיכשל, יוזמות להגנה על זכויות הפלות במדינות

טיפים שיעזרו לשמור על בריאות הרגליים במהלך הקיץ ולמנוע כף רגל של אתלט

כשהימים מתחממים ואנחנו נכנסים לקיץ, נראה שרבים מאיתנו פתאום זוכרים שגם הנספחים בקצה הרגליים צריכים קצת אהבה וטיפול. כפות הרגליים נשכחות לעתים קרובות כל כך ומוזנחות עד שאנו מתכוננים להציג אותן, בין אם זה לענוד סנדלים חדשים ומרהיבים, פיקניקים בפארק או הליכה על חוף הים.

עם זאת, לא רק לאסתטיקה של כפות הרגליים שלנו אנחנו צריכים לשים לב קצת, אלא גם לבריאותן. מזג האוויר החם בקיץ גורם לעתים קרובות לרגל אתלט (tinea pedis) וזיהומים פטרייתיים או חיידקיים אחרים גרועים בהרבה שכן החום והלחות מהזעה מיותרת יוצרים את בית הגידול האידיאלי לצמיחה. עבור אלה עם אקזמה, דרמטיטיס או פסוריאזיס הסיכונים עולים עוד יותר. עור שבור מכל סיבה שהיא פוגע במחסום העור ומגביר את הסיכון לזיהום במיוחד אם העור מגרד ומוביל לשריטות.

נתונים ממחקר שנערך לאחרונה בעולם האמיתי, שבוצע מטעם Typharm – המוח מאחורי מגוון המשחות והמשחות שנרשמו ל-Nystaform לזיהומים פטרייתיים וחיידקיים כמו כף רגל אתלט – גילו ששלושה רבעים מהאנשים הושפעו ממחלות עור (77%) אומרים שהם מודאגים כשמזג ​​האוויר מתחמם. כף הרגל של ספורטאי היא זיהום פטרייתי אחד שפוגע ברבים מאיתנו בחודשי הקיץ. הנה מדריך למהי כף הרגל של אתלט, הסיבות, מי מקבל אותה יחד עם מידע טיפולי, בתוספת עצות כיצד להימנע ולנצח את הסכנה הבריאותית הזו בקיץ הקרוב.

רגל של ספורטאי

כף רגל ספורטיבית היא זיהום פטרייתי בעור שעלול להוביל לגירוד עז, ​​אזורי עור סדוקים, שלפוחיות או קילופים, אדמומיות וקשקשים. זה יכול להתרחש על עור לח וספוג מים, לעתים קרובות בין אצבעות הרגליים או על עור יבש ומתקלף סביב העקבים. אם לא מטפלים, עלולים להתפתח גם סדקים כואבים גדולים והמצב יכול להתפשט גם לאורך כל חמש אצבעות הרגליים, לכפות הרגליים ולציפורניים ואף מעבר לכך.

התסמינים עשויים לכלול:

  • פריחה מגרדת וקשקשת בין אצבעות הרגליים
  • תחושה בוערת
    • שלפוחיות קטנות ואדומות
    • קשקשים יבשים או מתקלפים בכפות הרגליים או בצידי הרגליים
    • סדקים בעור שעלולים לכאוב מאוד ונוטים לזיהום חיידקי
    • פצעים אדומים נוטפים (מקרים חמורים).

מה גורם לכף הרגל של אתלט?

אמנם הוא מקבל את שמו בגלל השכיחות בקרב ספורטאים החולקים רצפות מלוכלכות בחדרי הלבשה, אבל אתה לא צריך לעסוק בספורט כדי לקבל את הרגל של אתלט. זה נפוץ להפליא וכל אחד יכול להשיג את זה.

כף הרגל של אתלט משגשגת בסביבות לחות וחמות, כמו בתוך נעליים וגרביים מיוזעות. הוא גדל ושורד על ידי צריכת קרטין, סוג של חלבון שנמצא בשיער, בעור ובציפורניים.

בעוד כף הרגל של אתלט אוהבת לחיות ולצמוח על הרגליים, הפטרייה אינה קשורה לאצבעות הרגליים שלך. כף הרגל של ספורטאי מדבקת מאוד ומסוגלת להתפשט לחלקים אחרים בגוף שלך כאשר היא באה במגע איתה או על ידי העברה דרך פריטים כמו מגבות, גרביים, נעליים או רצפות שעלולים להכיל חלקיקים של עור מת. זה יכול לכלול את הקרקפת, הידיים ואפילו המפשעה. וכמובן, זה יכול להתפשט לכל אדם אחר שבא איתו במגע, על ידי נגיעה בכל אחד מהדברים האלה.

למי יש רגל ספורטאי?

כל אחד יכול לקבל את הרגל של אתלט בכל גיל. זה נפוץ יותר אצל מי שמבלה הרבה זמן יחף בחללים משותפים וגם אצל אלה שיש להם עור שבור, אולי בגלל אקזמה או פסוריאזיס.

נתונים מהעולם האמיתי מסקר Nystaform, חשפו כי רוב האנשים החיים בבריטניה סובלים כיום ממצב עור או שהושפעו בעבר:

  • 51% סבלו מרגל אתלט
  • 70% אומרים שהיו להם אקזמה
  • 29% ציינו דרמטיטיס כבעיה
  • 25% אמרו שיש להם פסוריאזיס.

מדוע כף הרגל של אתלט גרועה יותר בקיץ?

ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שיש לנו סיכוי גבוה יותר לקבל רגל ספורטאית במהלך הקיץ. ראשית, סביר יותר שתסתובבו יחפים בחללים משותפים כמו חדרי הלבשה וסיפון של בריכת שחייה. המשמעות היא שישנה סבירות גבוהה יותר שכפות הרגליים שלך יבואו במגע עם תאי עור זעירים ונגועים שנשפכו על ידי אחרים על הרצפה. שנית, מי שמזיע יותר נוטה יותר להידבקות, ובואו נהיה כנים, כולנו מזיעים יותר במהלך הקיץ.

ברגע שכפות הרגליים שלך זוהמו, הסביבה החמה, הכהה והמזיעה של כפות הרגליים בנעליים או בנעלי ספורט מספקת את קרקע הגידול האידיאלית לפטרייה. השמש יכולה גם לגרום לעור שלך להתייבש כך שהוא מאבד את שמני ההגנה הטבעיים שלו וזה יכול להשאיר את כפות הרגליים שלך מועדות יותר לזיהום.

טיפול ברגל ספורטאי, זיהומים פטרייתיים או חיידקיים?

ברגע שיש לך כף רגל ספורטיבית, או זיהומים פטרייתיים או חיידקיים, חיוני לטפל בבעיה הבריאותית. בשימוש ומומלץ במשך יותר מ-40 שנה על ידי אנשי מקצוע ומטופלים בתחום הבריאות, סדרת Nystaform משלבת קרם Nystaform, Nystaform HC Cream ומשחת Nystaform HC וניתן להשתמש בהם לטיפול בכף הרגל, גזזת ותפרחת חיתולים נגועה, כמו גם פטרייתיות וחיידקיות. זיהומים הקשורים לעור סדוק ופגום.

להלן סיכום מוצרים מהיר למגוון Nystaform:

קרם NYSTAFORM: הינו קרם מרשם בלבד המכיל את התרופה אנטי פטרייתית Nystatin בשילוב עם Chlorhexidine אנטיבקטריאלי. הוא משמש לטיפול בזיהומי עור הנגרמים על ידי פטריות ו/או חיידקים כגון גזזת, כף רגל ספורטיבית ותפרחת חיתולים נגועה. www.medicines.org.uk/emc/product/2693/pil

NYSTAFORM HC CREAM: קרם משולב המכיל חומר אנטי פטרייתי (ניסטטין), אנטיבקטריאלי (כלורהקסידין) ו-0.5% הידרוקורטיזון (קורטיקוסטרואיד להפחתת אדמומיות, נפיחות וגרד וכן בעל פעולת כיווץ כלי דם) ומספק יתרונות רבים בפרקטיקה קלינית בכל הנוגע לדרמטולוגיה. פתרונות. בנוסף לרישום עבור כף הרגל של ספורטאים, קרם Nystaform HC שימש לטיפול יעיל בדרמטוזות נגועות בהן קיימים זיהומים פטרייתיים (במיוחד מוניאליים) ו/או חיידקים. www.medicines.org.uk/emc/product/2702/pil

משחת NYSTAFORM HC: הינה תרופה עם מרשם בלבד המכילה ניסטטין וכלורהקסידין וכן הידרוקורטיזון, קורטיקוסטרואיד המסייע בהפחתת אדמומיות, נפיחות וגרד. הוא משמש לטיפול בזיהומי עור הנגרמים על ידי פטריות ו/או חיידקים כגון גזזת, כף רגל ספורטיבית ותפרחת חיתולים נגועה. www.medicines.org.uk/emc/product/8074/pil

טיפול בהתנגדות מיקרוביאלית (AMR)

עם דלקות עור, האורגניזמים הגורמים, בעיקרם, הם חיידקים ו/או פטרייתיים. יותר ויותר, AMR מהווה סיבה מרכזית לדאגה ברחבי העולם עם השימוש באנטיביוטיקה ברפואת האדם. ישנן גם עדויות המצביעות על עלייה ב-AMR לחומרים אנטי-פטרייתיים ואנטי-ויראליים. כתוצאה מבעיית AMR ההולכת וגוברת במיוחד בתחום הדרמטולוגיה, לטווח Nystaform יש יתרונות רבים לעומת אנטיביוטיקה מהסיבות הבאות:

  • הימנעות מטיפול אנטיביוטי מקומי בשלב ראשון אשר תורם לאסטרטגיית החסידות האנטי-מיקרוביאלית

ניסטפורם® הוא:

  • תרופה מקומית בשילוב מינון קבוע המאפשרת יישום קל למטופלים.
  • כולל כלורהקסידין – חומר אנטי מיקרוביאלי היעיל נגד מספר חיידקים
  • נשאר אנטי פטרייתי יעיל עם בעיות AMR נמוכות בהשוואה לאנטי פטרייתי אחרים
  • תכשירי Nystaform מורשים הן לילדים והן למבוגרים
  • מוצרי Nystaform מקומיים פועלים באופן מקומי על העור ואינם מיועדים להיספג באופן מערכתי דרך העור.

קפיצת רגל ספורטאית וזיהומים פטרייתיים וחיידקיים אחרים?

הטיפ החשוב ביותר למניעת כף רגל ספורטיבית הוא לוודא שהרגליים יבשות לחלוטין לאחר שטיפתן ולפני נעליים וגרביים.

עם זאת, ישנן פעולות לטיפול עצמי שאתה יכול לעשות כדי להפוך את כפות הרגליים שלך פחות מסבירות פנים לזיהומים פטרייתיים.

  • שטפו היטב את כפות הרגליים עם סבון כל יום – לפחות פעם אחת ויותר אם אתם מרגישים מזיעים. הקפידו לייבש גם אותם היטב, במיוחד בין אצבעות הרגליים
  • בדוק את כפות הרגליים שלך מדי יום – זה ייקח רק כמה שניות, אבל בדוק אם יש סימני נזק, ואם מתפתחת בעיה, טפל בה במהירות לפני שהיא תתפשט או תחמיר
  • החלף נעליים באופן קבוע. נסו לא לנעול את אותן נעליים יומיים בריצה. אין טעם לטפל בכפות הרגליים שלך אם אתה כל הזמן מדביק אותן מחדש על ידי הכנסתן לנעליים לחות שנגועות בפטריות. לוקח לנעליים 24-48 שעות להתייבש כראוי, אז החליפו את הנעליים מדי יום. אם אתה לא יכול להתמודד עם זה, הקפד לייבש את הנעליים שלך כראוי כאשר אתה מוריד אותן על ידי שימוש במייבש שיער במצב קריר – זה נפטר מהלחות במהירות מבלי ליצור יותר חום. כדי לעזור לנעליים להתייבש מהר יותר, הוציאו את כל המדרסים, שחררו את השרוכים ופתחו את הנעליים במלואן כדי שהאוויר יוכל לזרום. בקניית נעלי ספורט, בחרו כאלה עם חורי אוורור במידת האפשר
  • ודא שהנעליים שלך רחבות מספיק. אם הנעליים שלך כל כך צמודות שהן מצמידות את אצבעות הרגליים שלך זו לזו, הדבר מאפשר ללחות להתאסף בין האצבעות ומעודד פטריות. במקום זאת, תנו לאוויר לזרום בין האצבעות על ידי בחירת הנעלה עם קופסת אצבעות רחבה ועמוקה יותר ובחרו נעליים מחומרים טבעיים. אם אתה לובש גרביים, הקפד להחליף להם גרביים מדי יום
  • בחר נעליים שנותנות לרגליים שלך לנשום ואינן שומרות על לחות וחום, כמו פלסטיק או ויניל. תלבש סנדלים לעתים קרובות כדי לעזור לכפות הרגליים להתייבש ולשמור על טמפרטורת העור נמוכה כדי למנוע הזעה. אם אתה לובש גרביים בקיץ, בחר חומרים טבעיים, כמו כותנה – והחלף אותם לעתים קרובות!
  • לעולם אל תשתף מגבות, פלנלים, נעליים וכו'
  • אם יש לך או למישהו בבית כף רגל ספורטיבית, שקול לשטוף את הבגדים, המגבות והמצעים בנפרד – מחקר מצביע על כך שהפטרייה שגורמת לכף הרגל של ספורטאי מסוגלת לשרוד על משטחים ובמכונות כביסה, אלא אם כן הם מופעלים באמצעות מים חמים
  • יש לנעול תמיד כפכפים, סנדלים, סנדלים או נעלי מים במקלחות ציבוריות, מסביב לבריכה ובחדרי ההלבשה. אפילו בבית! זה יבטיח שלא תאסוף תאי עור פטרייתיים שמישהו השיל וגם ימנע ממך לעזוב עור נשפך אם יש לך זיהום
  • אחרי חדר כושר או ספורט, החליפו נעליים בהקדם האפשרי, במיוחד אם לא תוכלו להתקלח עד מאוחר יותר. כמו כן, מומלץ לנקות ולחטא את הנעליים וציוד הכושר לאחר כל שימוש, באמצעות מים חמים ו/או מגבונים או ספריי חיטוי. אל תשכח לייבש הכל ביסודיות
  • לבישת כפכפים וסנדלים ללא תמיכה לקשת מפעילה לחץ נוסף על כפות הרגליים ועלולה להוביל לבעיות, כמו עקבים סדוקים שמחלישים את המחסום של העור ומשאירים אותו פתוח לזיהום. שימוש בקרם לחות על הריפוי שלך יכול לעזור ולנסות לשנות את אפשרויות הנעליים שלך – מגוון בהחלט יעזור לסיכויים לשמור על בריאות הרגליים
דילוג לתוכן