ארוחת הבוקר היא, לדעתם של מרבית אנשי המקצוע, הארוחה החשובה ביותר שאנו צורכים במהלך היום. ככל שהארוחה הזאת תהיה מזינה ואיכותית יותר, כך ההתנהלות בהמשך היום תהיה טובה יותר. בשורות הבאות תציג הדיאטנית של הרבלייף רשימה של ארוחות בוקר מומלצות.

העקרונות לבחירת ארוחות הבוקר כאמור לעיל הן פשוטים: ארוחת הבוקר המוצעת צריכה להיות משביעה ומזינה, ויחד עם זאת קלה להכנה. בקצב המטורף שבו מתנהלים החיים של כולם בימינו אנו, רק צירוף כזה יכול לתת מענה הולם לצרכים.

לחם שיפון, שיבולת שועל וסובין

ארוחת הבוקר הראשונה שכדאי לקחת בחשבון, מורכבת משתי פרוסות דקות של לחם שיפון. האפשרות הראשונה – למרוח את פרוסת לחם השיפון בטחינה גולמית, ולהוסיף אליה ביצה קשה. האפשרות השנייה מיועדת למי שאינם אוהבים טחינה, או שאינן יכולים לאכול טחינה מפאת הכשרות לפסח. במקרה הזה, אפשר להניח על פרוסות הלם פרוסת סלמון מעושן, בתוספת בצל ירוק. גם כאן, הביצה הקשה היא מרכיב עיקרי. כל אחת מהאפשרויות הללו היא בגדר ארוחה מלאה, מבחינת הערך התזונתי שלה.

סלט אבוקדו – ארוחה מועשרת וטעימה. צילום: Pixabay

שיבולת שועל: אחד המרכיבים הבריאים ביותר לארוחת הבוקר, היא שיבולת השועל – הקוואקר. אפשר לאכול 3 כפות של שיבולת שועל מעורבבות בלב חם או במים. מי שמעוניין לשדרג את הטעם, יכול להוסיף לארוחה גם צימוקים ומרכיבים אחרים, שיפור הטעם.

יוגורט עם סובין: אחת המעלות של הסובין, היא העובדה שהוא מתמזג עם כל טעם. מי שאוהב יוגורט בטעמים, יכול להמשיך ולאכול את היוגורט שלו – בתוספת כף מחוקה של סובין. הסובין מעשיר את הארוחה, משפר את העיכול וגורם להרגשת שובע לאורך זמן. קל, פשוט ומזין.

סלט אבוקדו – ארוחה מועשרת וטעימה

האבוקדו הוא אחד הדברים המזינים והאיכותיים ביותר שניתן לחשוב עליו. על מנת להכין סלט אבוקדו, כל מה שנדרש הוא אבוקדו אחד בשל ורך, שתי ביצים קשות, בצל, מעט מלח, פלפל שחור ולימון. מרסקים את האבוקדו ואת הביצים הקשות, ומערבבים בין שני הדברים. מוסיפים בצל ירוק חתוך, או בצל רגיל חתוך לקוביות, מלח ופלפל שחור לפי הטעם. מי שמעוניין, יכול להוסיף גם מיץ לימון, שבהחלט משדרג את הסלט. הכנת הארוחה לוקחת מספר דקות בלבד, והכמות יכולה להספיק לשני סועדים.

ארוחת בוקר איכותית מהווה התחלה מצוינת ליום עבודה, לימודים, עסקים או בילויים. יחד עם המזון, חשוב לכלול גם ציץ מפירות טריים, או שייק איכותי. בנוסף, ניתן לצרוך כחלק מהארוחה אבקות חלבון של הרבלייף או מרכיבים נוספים, שישדרגו את הארוחה ויהפכו אותה למזינה ואיכותית.